Kafe Modelleme
11 Mart 2020 & Çarşamba
3D-MAX ile Cafe Modelleme
Yandaki proje bir kafeye ait. Auto’ca de çizilen bu projeyi 3D-Max’de 3 boyutlu olarak modelleyeceğiz
Auto’ca dosyasını im port edip çalışmamıza duvarlardan başlıyoruz. Duvarların yüksekliği 400 cm olacak şekilde çizeceğiz ve sonrasında ortadaki bankoyu tasarlayacağız.
Duvarlar
Extrude komutu ile duvar boyutunu 400cm olarak ayarlıyoruz. Kafemizin duvarlarını bitirdik. Yavaş yavaş iç tasarımına geçiş yapacağız. Kafenin dış cephesinden camlar var. Onları daha sonra tamamlayacağız.
Linet (Korner, Korner) ile bankoyu çiziyoruz. Modify / Linet / Vertes komutu ile köşeler hariç diğer noktaları seçiyoruz. Sağ tık ile Smooth komutunu uyguluyoruz. Extrude komutu ile yüksekliği 120cm olarak ayarlıyoruz.
Top, zom ve F3 komutları ile üsten görünüme geçiş yapıyoruz. Bankoya clone komutu ile çoğaltıyoruz. Modify / Linet / Vertes komutu ile kenarlarını kısaltıyoruz. Extrude komutu ile yüksekliği 1,5cm olarak ayarlıyoruz.
Bankoyu seçiyoruz. Create/Geometry/Compound Objects / ProBoolean / Start Picking seçiyoruz 2. Objemize tıklıyoruz.
Linet (corner, coner): Duvarları ve bankonun çevresin çizmek için bu Linet komutunu kullandık.
Linet/Vertex: Çizdiğimiz banko üzerinde düzeltmeler için bu komutu kullanıyoruz. Komutu kullandıktan sonra bu komuttan çıkıyoruz.
Smooth: kıvrımlı yerleri yumuşatmak için kullanıyoruz. Çizgi üzerinde Linet/Vertex komutunda sonra sağ tık menüsünden çıkmaktadır.
Extrude: Duvarların ve bankonun yükseklik ayarını yapmak için kullandık.
ProBoolean: Nesne üzerinde oyma işlemi yapmak için kulandık.