Bina Modelleme
09 Mart 2020 & Pazartesi
Autocad dosyasını 3D max'de açıyoruz.
Aoutcad üzerinde çizilen projeyi 3D max üzerine import edip üzerinde modelleme yapacağız.
Üst menüden “Customize / Unit Setup” Penceresini açıyoruz. Karşımıza çıkan pencerede “Metric” kısmını “centimeters” yapıyoruz. Bu pencerenin üstünde “system unit setup” butonuna tıklıyoruz. Buradaki birimi de “centimeters” olarak ayarlıyoruz.
Üzerinde çalışacağımız ve import edilmiş projenin görüntüsü aşağıdaki fotoğraf da görünmektedir. Top görünümün üzerine gelip tam ekrana geçiş yapıyoruz. (ALT+W)
Çalışacağımız autocad dosyasında iki katlı bir binanın kat planları var. 1. Katta dükkanlar 2. Katta evler bulunmakta. Bu çalışmamızda 2. katın duvarlarını, zemini, ve balkonu modelleyeceğiz.

“Select From Scene” (H) penceresinden çizdiğimiz çizgilerin hepsini seçiyoruz. Sağ tık “Hide Unselected” komutu ile çizdiğimiz duvarların dışında her şeyi gizliyoruz.

“Modifier List / Extrude” komutundan “Amount” değerini 280 yapıyoruz. Duvarları oluşturmuş oluyoruz. İsterseniz duvarların renklerini tek renk yapabilirsiniz.
Duvarlarımızdaki pencere yerlerini belirmemiz gerekiyor. Pencerelerden tavandan 50cm, tabandan 90 cm mesafe olacak şekilde yerleştireceğiz.
Front görünümüne geçiş yapıyoruz. (F) Zoom (Z) adından çizgisel görünüm için F2 kısa yollarını kullanıyoruz.
Snap Toogles butonuna uzun basarak 2 boyut seçiyoruz. Duvaların yanına box çiziyoruz. Çizdiğimiz boxı şablon olarak kullanacağız.
Çizdiğimiz box “Lenght” değerini 50cm giriyoruz. Duvarın en üstüne konumlandırıyoruz.
Aynı işlemi alt taraf için de yapıyoruz ancak bu sefer “Lenght” değerini 90 yapıyoruz.
İşlemler bittikten sonra çizdiğimiz boxı siliyoruz. Bunu referans için kullandık.
F3 ve F4 tuşları ile hem katı hem de çizgisel görünümü aktif ediyoruz. ALT+mosue orta tık ile konumu 3 boyutlu görünecek şekilde ayarlıyoruz.
Bunun için kullanacağımız komut . “Modifier List / Edit Polly”. Bu komutu seçtikten sonra parametre ayarlarından “Polygon” komutun aktif hale getiriyoruz.
İşlemler yine aynı yine de tekrarlamakta fayda var.
Line (corner, corner) Snap Toogles (S) açık olarak zemin, korkuluk ve kolonları çiziyoruz. Modifier List / Extrude komutundan kalınlıkları giriyoruz.