3D-Max Ders Notları 3
03 Nisan 2020 Cuma
Sık Kullanılan Kısa Yollar, Pencereler, Nesneler

Not başlıkları
Pencereler
Alt +W: Wireframe’deyken aktif olan pencereyi tam ekran yapar. Tam ekran da iken Wireframe görünüme geçiş yapar.
T: Top (üst) görünüm penceresine geçiş yapar.
L: Left (sol) görünüm penceresine geçiş yapar.
F: Front (sol) görünüm penceresine geçiş yapar.
B: Bottom (alt) görünüm penceresine geçiş yapar.
Nesneler
Z (zoom): Seçili nesne veya nesneleri tam ekrana sığdıracak şekilde yakınlaştırır. Çalışmanız ekranda kaybolduğunda bu kısa yolu kullanabilirsiniz. Hiçbir nesne seçili değilse tüm çalışmayı ekran sığdıracak şekilde yakınlaşma yapar.
J: nesneyi seçtiğimiz zaman seçili olduğuna dair nesnenin köslerinde köşe bentler çıkar. Bu çoğu zaman bizi rahatsız edebilir. Bunlar J kısa yolu kapatıp açabilirsiniz.
Q: Nesne ve nesneleri seçmek için kullanacağım seçim aracını aktif etmek için kullanıyoruz.
Alt +MMS: Alt tuşu ile mause orta tekerleğine(MMS) tıkadığımızda çalışmamıza bakış açısını ayarlayabiliriz. Bu kısa yol ile ViewCube kullanmamıza gerek kalmadan bakış açımızı ayarlayabiliriz.
Ctrl + A: Diğer programlardan da anımsayacağım kısa yol bütün nesneleri seçmemizi sağlıyor.
Ctrl + Z: Yaptığımızı işlemleri geri alabiliyoruz.
Ctrl + Y: Geri aldığımız işlemleri tekrar geri getirmemizi sağlıyor.
Shift + Ctrl + Z: Değiştirdiğimi bakış açılarına geri dönüş yapmamızı sağlıyor.
Shift + Ctrl + Y: Geri aldığımız bakış açıları tekrar gitmemiz sağlıyor.
W Move: Nesne taşıma gizmosunu aktif ediyor.
E Rotate: Nesne döndürme gizmosunu aktif ediyor.
R Scale: Nesne boyutlandırma gizmosunu aktif ediyor.