3D-Max Ders Notları
03 Nisan 2020 Cuma
3DS Max nedir? Nereden bulunur?

Not başlıkları
Units Setup Özelliği
Pencereler (layout) düzenlenmesi
Rendering Levels (Realistic, Wireframe, Edges Faces)
Transparency (Nesneyi transparan yapma),
3DS Max nedir?
3ds Max ya da tam adıyla 3D Studio Max, Autodesk firması tarafından geliştirilen üç boyutlu modelleme ve animasyon programıdır. 3 boyutlu modelleme ve animasyon yapımında en çok kullanılan programdır. Bu program ile bir bardaktan arabaya kadar aklınıza gelen her türlü nesneyi modelleyebileceğiniz gibi yüz, karakter modellemesi de yapabilirsiniz. 3D Max sınırları sizin hayal gücünüz ve becerinize sınırlıdır.
Nereden bulunur?
https://www.autodesk.com.tr/products/3ds-max/free-trial adresinden 30 günlük deneme sürümünü indirebilirsiniz.
Unit Setup Ayarı
Modelleme yapacağımız zaman kullanacağımız ölçü birimi ayarlamamız gerekiyor. Mimari çizimler ölçü birimi santimetre yapacağız.
Customize/Unit Setup penceresinden metric kısmını santimetre olarak ayarlıyoruz.
Customize/Unit Setup /System Unit Setup penceresinden System Unit Scale = santimetre olarak ayarılıyoruz.
Pencereler (layout) düzenlenmesi
Programı açtığımızda karşımıza 4 ekran gelmektedir. Bunlar Top, Left, Front ve Perpective ekranlarıdır. Bu ekranların düzenlenmesini ve konumlarını
+/Configure Viewports/Layout penceresinden ayarlayabiliriz.
Visual Style & Appearance Özellikleri
+/ Configure Viewports/ Visual Style & Appearance
Rendering Level
Realistic (f3): Nesnenin katı görünümüne geçiş yapar.
(f3): f3 kısa yolu Realistic ve Wireframe komutları arasında geçiş yapar.
Edges Faces (f4): Nesneyi oluşturan bütün çizgiler gösterilir. Wireframe farklı olarak Realistic ile birlikte çalışabilir. Yani katı görünüm üzerine çizgisel görünümü açabilir.
Texture: Nesne üzerine atadığımız kapmaları gizler veya gösterir.
Transparency (X) : Nesnenin şeffat görünmesini sağlar.