Yürüyen Merdiven

06 Mart 2020 & Cuma

3D-Max Yürüyen Merdiven Modelliyoruz.

Bu bloğumda basit bir şekilde ve kısa ürede 15 dk içinde merdiven modelleyeceğiz. Aşamaları adım adım resimli ve videosun seyredebilirsiniz.

  1. Left görünümü üzerindeyken Alt+w ile tam ekrana geçiyoruz.

2. Üst bardan Snaps Toog (S) komutu seçiyoruz. Bu komut çizeceğimiz çizginin düz olmasını sağlayacak.

3. Line komutu ile merdivenimiz iskelet kısmını çiziyoruz. Merdivenimiz bu çizgi üzerinde hareket edecek.

4. Rahat çalışmak adına Grid’i kapatıyoruz. Kısayol: G

5. Çizdiğimi iskeleti saat yönünün tersine hafifçe çeviriyoruz. (Alt+mause orta tuş) İskeletin altında box ile merdivenimizin bir basamağını çiziyoruz.

6.Çizdiğimiz box iskeletin üst tarafına konumlandırıyoruz.

Bu aşamaya kadar merdivenin iskeletini ve bir basamağını çizdik. Amacımız merdiveni bu iskelet üzerinde yürütmek. Bunun için öncelikle basamağı iskelete bağlamamız gerekiyor. İşlemimize kaldığımız yerden devam ediyoruz.
7. Merdivenin basamağını seçip, Animasyon/Constraints/Path Contstrast komutunu çalıştırıyoruz. Basamakta kesik çizgi göreceksiniz. Bu kesik çizgiyi iskeletin üstüne sürükleyerek tıklıyoruz. Basama iskelete bağlandığı anda basamak alt tarafa kendini konumlandıracaktır.
8. Basamağımızı clonluyoruz. Clonlandığımız her basamak iskelete bağlı şekilde gelecektir. Basamakları iç içe geçecek şekilde diziyoruz.

9. İskeletin etrafını basamaklarla doldurduktan sonra sağ alttan play tuşuna basarak hareketi görebilirsiniz.

10. Hareket çok hızlı hareket edecektir. Bunu için “Time Configaution” komutu çalıştırıp gelen pencerede “PAL” seçeneğini işaretleyip, “End Time” kısmına “1650” değerini giriyoruz.

Zaman çizelgesi üzerinde iki adet kırmızı işaret bulunmaktadır. Biri başlangıç diğeri bitişi işaret ediyor. Eğer bitiş işareti en sonda değilse, ekrandaki bütün nesneleri seçip, kırmızı işareti sona taşıyın. Aksi halde merdivenin hareketi yarıda kalacaktır.

Merdivenimiz istediğimiz hızda hareket ediyor. Ancak merdivende bir boşluk söz konusu. Bu ara boşluğa bir alt zemin uygulaması yapalım.

11. F3 komutu ile çizgisel görünme gelelim. Merdivenin iskeletini clonlayalım.

12. Rahat çalışmak adına clonladığımız isketi seçelim sağ tık “hide unselected” komutu ilde diğer tasarımları gizleyelim. Left (L) görünüme geçelim.

13. İskeletimizin kenarlarını biraz yumuşatalım. Sağ panelden Modify/Line/Vertex Komutunu seçelim. Köşelerde sarı noktalar çıkacaktır.

14. Sarı noktaları ister tek tek isterseniz hepsini bir den seçerek sağ tık “smooth” komutunu çalıştırın. Verdex’den Komutundan Line Komutuna gelin.

15. Modifiler List / Extrude komutunda “Amount” değerini bir değer girin. Örneğin 100.

16. F3 ile katı görünüme geçiş yapın “Unhide All” komutu ilde diğer tasarımları tekrar çağırın. Ve Oluşturduğumuz alt zemini merdivenin boşluğuna doğru kaydırın.

17. Merdivene “Plane” komutu ile zemini oluşturarak işlemimiz tamamlayalım.

18. Son olarak “Render” alabilirsiniz.

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment