Tartıya Takılma

04 Mart 2020 & Çarşamba

Gerçek sonuç yağ ve kas kütlesindeki dengedir

Tartıya çıkıp kendine hedef koyuyorsanız bunu yapmayın. Basküle çıkıp baskülün vermiş olduğu rakamlar sizde doğru bir bilgi vermeyebilir.
Kilo vermek istiyorsunuz ve hedef kilon mutlaka vardır. Tartıya çıkıp kendine hedef koyuyorsanız bunu yapmayın. Basküle çıkıp baskülün vermiş olduğu rakamlar sizde doğru bir bilgi vermeyebilir. Gerçek sonuç yağ ve kas kütlesindeki dengedir. Kilo yerine yağ hedefiniz olsun. Bunun için yağ ölçen basküllerden faydalanabilirsiniz. İyi bir yağ ölçer baskül size maliyetli gelebilir. Ücretsiz olarak benden randevu alarak yaptırabilirsiniz.

Vücut Kitle İndeksi Her Zaman doğru sonucu vermez.

Vücut kitle indeksi (VKİ), kilo boy orantısıdır. Genel olarak 20-24 arası normal 25-29 arası fazla kilolu 30 ve üzeri de obez kabul edilmektedir. Ancak bunlar sizin için doğru sonucu vermeyebilir. Ahmet ve Mehmet’in durumlarını yakından inceleyelim. Ahmet, spor yapan, aktif yaşana ve sağlıklı bir beslenme düzenine sahip biri. Mehmet ise spor yapmayan, masa başı işinden dolayı hareketsiz bir yaşama ve sağlıksız bir beslenme düzenine sahip biri. Her ikisinin de boyları 180 ve ikisi de 90 kiloda. Her ikisinden vücut kitle indeki 27,7. Biraz önce bahsettiğim rakamlara göre ikisi de fazla kilolu. Ancak Ahmet, Mehmet’ten daha fit görünüyor. Çünkü Ahmet’in kas kütlesi, Mehmet’in ise yağ kütlesi fazla. Bizim istediğimiz durum ise yağ kütlesinin az olması. O yüzden Vücut kitle indeksi tek başına yeterli bir veri değildir.

Zayıflamak İstiyorum!

Zayıflık hiçbir zaman iyi bir şey değildir. Zayıf bir karne, zayıf bir karakter, zayıf bir kariyer ister misiniz? Tabi ki kimse istemez. Çünkü herkes güçlü olmak ister. Peki yaşamın her aşamasında güçlü olmak isterken neden kilomuzda zayıflık istiyoruz. Güçlü bir beden yapısı, güçlü metabolizma, güçlü bir bağışıklık sistemi, güçlü bir sindirim sistemi sizin için daha iyi olacaktır. Zayıflamak, demek kas ve sıvı kaybına uğramak demektedir. Bunları kaybedersen sağlığını sıkıntıya düşürürsün. Kısaca istemediğimiz şekilde kilo kaybetmiş olursunuz.

Çevrenden sana “ne kadar zayıflamış, solgun görünüyorsun” tarzında bir yaklaşım alıyorsan, sıvı kaybetmiş hatta kas kaybına uğramışsın demektir. Kilo kaybetmemiş olabilirsin. Ancak giyemediğin elbiseleri tekrar giymeye başladığında yağ kaybettiğini ve kasların artığını anlayabilirsiniz. Giyemediğin elbiseler sana her şeyi anlatıyor aslında. Mevcut olduğun kilon 75 ama en fazla 70 kilo gibi gösteriyorsan işte en ideal durumu yakalamış demektir. Artık vücudunda yağlar azalmış, kas kütlesi artmış ve vücudunda ki su miktarı da ideal duruma gelmiş demektir. Hedefleyeceğimiz durum bu. Az yağ, fazla kas kütlesi, ideal su. Kilonun ne olduğunun hiç önemi yok.

Kiloya takılan insanlar, yağ oranlarının düştüğü ama kas oranın arttığını zamanlarda yaptığını işin mutluluğunu yaşayamıyorlar. Aslında zor olanı başarmış mutlu olması gereken bir haftada kiloya takıldığı için programlarını da yarıda bırakabiliyorlar. Yağ oranı azaltıp, kas kütlesi artması aslında istediğimiz bir durum.

Bir kilo pamuk mu? Bir kilo demir mi?

Bir kilo pamuk ve 1 kilo demir kilogram cinsinden aynıdır. Ancak hacim bakımında birbirinden farklıdır. Pamuk daha fazla yer kaplarken, demir daha az yer kaplayacaktır. Vücudumuzdaki yağ ve kas yapıları da böyledir. Bir kilo yağ daha fazla yer kapladığından ötürü vücudumuz genişler. Bir kilo kas daha az yer kapladığı içinde vücudumuz sıkılaşır. O yüzden kilo kaybından çok yağ kaybına odaklanmamız gerekiyor.

Size sağlıklı bir vücut yapısına sahip olabilmeniz için 3 tane kuraldan bahsetmek istiyorum.

Üç Kural

Kural 1: Kilolarını kalıcı hale getirmek; beslenme düzenini değiştirip sağlıklı bir beslenme düzenine geçmek ve bunu alışkanlık haline getirmek için en az bir yıllık bir program uygula. Danışmanınla bağlantını kesinlikle koparma ve seni motive edebilecek danışmanlar ile çalış. Sürdürülebilir bir beslenmeyle genç kal, güzelleş ve en önemli mutlu ol.

Kural 2: Karamsan olma; aman battı balık yan gider, böyle gelmiş böyle gider gibi lafları bir kenara bırak. Umutlu ol ve umudu kaybetme. Zararın neresinden dönsen kardır de ve yoluna bu şekilde devam et.  Bugün programını istemediğin bir şey yüzünden bozmuş olabilirsin. Bu olayı kaydet ve bu duruma karşı önceden önlem planı oluştur. İleride böylesine bir durumla karşılaman duruma önceden planladığın eylem planın devreye sok. En önemlisi ertesi sabah kaldığın yerden devam et.

Kural 3: Düşmanlarını devre dışı bırak: Bu duruma en büyük düşmanların, düzensiz uyku ya da uykusuzluk, stres, hareketsizlik ve çevre faktörü. Bu düşmanları karşı savaş planı oluştur ve programını bozmalarına izin verme.

Dokuz Adım

Bu üç kural seni başarının biraz daha yaklaştıracaktır. Sonuç odaklı gidenler, tartını verdiğini sayısal rakamlara takılmayanlar, moralini bozmayanlar keyifli bir süreç geçiriyorlar. Hedeflerine adım adım gidiyorlar. Bu hedefe giderken aklında bulunmasın gerekenleri de paylaşmak istiyorum.

  • Bolca sebze tüket.
  • Davetlere aç gitme. Mutlaka sağlıklı yiyecekler atıştır.
  • Programını bozmak durumda ise kendini kısıtla. Tatlı, ana yemek, salata gibi seçeneklerden sadece birini seç.
  • Bol bol sıvı tüket.
  • Yaptığın kaçamakları telafi et. Böylece haftalık olarak programı dengeleyebilirsin.
  • Moda diyetlere aldırış etme. Beslenin modası olmaz. Kuraları bellidir. Yolunda devam et. Unutma dere geçilirken at değiştirmez.
  • Bağırsaklarını sağlıklı besle. Bağırsakların sağlıklıysa mutluluk hormonu da artar.
  • Sağlıklı yağları tercih et. Onları beslenmede düzenine mutlaka ekle.
  • Ekmek tüketiminden korkmana gerek yok. Sadece ekmek tüketimini kısıtla.

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment