Suyun Önemi

26 Şubat 2020 & Çarşamba

Sağlıklı yaşam için her gün sekiz bardak su için...

Su yaşamımız sağlıklı bir şekilde sürdürebilmemiz için gereklidir. Fiziksel olduğu kadar da ruhsal olarak da su olmazsa olmaz bir kaynak.
Yaşamın formundan bahsetmemiz için suyun varlığından söz etmemiz gerekiyor. Yaşam için gerekli olan su, yaşam devam ederken de önemli büyük. Vücudumuz ortalama olarak üçte ikisi sudan oluşmaktadır. Yaşadığımız dünyaya baktığımızda üçte ikisinin sulardan oluştuğunu görebilirsiniz. Su yaşamımız sağlıklı bir şekilde sürdürebilmemiz için gereklidir. Fiziksel olduğu kadar da ruhsal olarak da su olmazsa olmaz bir kaynak.

Zararlı Maddelerin Atılması

Vücudumuz yaşam boyu işleyen bir makineye benzetebiliriz. Vücudumuz enerji ve ihtiyaçları için besinleri kullanırız. Kullanılan besinlerin atık ve toksinlerden oluşturur. Vücudumuzun ihtiyacı olmayan bu atık ve ödemin atılabilmesi için yeterli seviyede su tüketmelisiniz. Yeterince su içmediğimizde önce ödem sonra kabızlık problemleri ile karşı karşıya kalabiliriz. Vücudumuz terleme, idrar ile vücuttaki zararlı maddeleri dışarı atmaktadır. Bu esnada vücut suda kaybetmektedir. Yeteri kadar su içtiğinde zararlı maddeler daha kolay vücut atılabilmektedir.

Sindirim Sistemi İçin Su

Sağlıklı bir benden için sağlıklı çalışan bağırsak sistemine sahip olmamız gerekiyor. Bazı durumdalar da bağırsaklarımız sağlıklı çalışmadığından ötürü kilo alabiliyoruz. Bağırsaklarımız çalışması için günlük 26 gram lif tüketmemiz gerekiyor. Ancak burada yeterli su miktarı da önemlidir. Eğer bağırsak probleminiz var ise sabahları su içerek başlamanızı tavsiye ederim.

Her sabah bir bardak su içine Herbalife Aloe suyu ilave ederek güne başlayabilirsiniz. Aloe katkılı su size detoks etkisi yaparak vücudunuz ödem atmada yardımcı olur. Bunun yanı sıra bağırsakların çalışmasına da katkı sağlamaktadır

Kilo Verme Programı

Kilo verme sürecinde de hangi programı uygularsanız uygulayın suyu önemi yine karşımıza çıkarıyor. Kilo verme programında su; metabolizmanın hızlanmasına, iştahımızı kontrol etmenizde büyük katkı sağlamaktadır. O yüzden günlük su tüketimine bu süreçte daha hassas bir şekilde dikkat etmelisiniz. Yemekten yarım saat öncesine kadar tüketmiş olduğunuz su daha az kalori almanızı sağlar. Daha az kalori alımı daha fazla kilo vermenizi sağlar.

Sağlıklı Beslenme

Sağlıklı beslenme düzenimizde sağlıklı besinlerin tüketmeye çalışıyoruz. Yediğimiz sağlıklı besinlerin vücudumuzda kullanımı da önemlidir. Vücudumuz besinleri optimum bir şekilde kullandığı sürece sağlıklı beslenebiliriz. Besinlerin optimum kullanılması için yine karşımıza su tüketimi gerekiyor. Besinlerin sindirilmesine, vitamin, mineral ve diğer besin kaynaklarının emilmesine de su büyük rol oynamaktadır.

Cildimiz İçin Su

Taze ve genç bir cilt görünümü içinde suyun etkisi büyüktür. Yeterli su tüketimi cilt kırışıkların daha az olduğu gözlemlenmiştir. Su cildimizi nemlendirerek canlı tutar. Sağlıklı bir cilt görünümü sizi daha olduğunuzdan daha genç gösterecektir. Cilt beslenmesi için gerekli bakım ürünleri vardır. Ancak bu ürünlerinde sağlıklı çalışabilmesi içinde suyu ihtiyacımız olacaktır.

Ruhun Kaynağı Su

Ruhun besin kaynağı sudur. Su sizi sadece fiziksel olarak değil ruhsal olarak da formda kalmanıza yardımcı olur. Susuzluk; Odak toplama, hafıza ve zihin açıklığı gibi faaliyetlerde olumsuz etkiliyor. Aynı zamanda susuzluk; endişe stres, yorgunluk, kaygı, enerji düşüklüğü gibi olumsuz etkilere neden oluyor.

Beyin İçin Su

İçtiğimiz suyun bir bölümünü beynimiz kullanır. Su; unutkanlık, konsantrasyon, depresyon, baş ağrısına büyük etkisi bulunmaktadır. Baş ağrısı çekiyorsanız öncelikle su içimi arttırmayı deneyin. Başka bir sağlık probleminiz yok ise bağ ağrınız geçtiğini göreceksiniz.

Hastalıklarda Su İçimi

Hastanede bir ürolog bana şunları söylemişti. “Bana gelen hastaların %70’i yeterince su içmediği için geliyor.” Yeterince su içmek, böbrek taşı, idrar yolu enfeksiyonu, hipertansiyon gibi hastalıkların riskini azaltıyor. Hastalık halinde de vücudun bağışıklık sistemi desteklenmesi için su büyük rol oynuyor. Vücudumuzu temizleyen su; hastalık haline vücuda giren virüs ve bakterileri de temizlemekte büyük rol oynamaktadır. Özelikle bakteriyel hastalıklarda suyun önemi kat ve kat daha büyük önem arz ediyor.

İskelet Sistemi İçin Su

Eklem ve sırt ağrıların da susuzluktan kaynaklanıyor olabilir. Yeterli beslenme, yeterli spor yapıyorsunuz ama eklem ve sırt ağrılarınızın devam ediyorsa su içimimizi gözden geçirmenizde fayda var.

Ne Kadar Su?

Sürekli yeteri su miktarından bahsediyoruz. Bu miktar ne kadar olmalıdır? Sağlık için günde 2, 2,5 litre suyu düzenli ve gün içinde tüketmemiz gerekiyor. Yeteri kadar su içtiğinde zararlı maddeler daha kolay vücut atılabilmektedir. Kilo başına 0,03 litre su tüketmemiz gerekiyor.

Biraz daha detaylandıracak olursak; Kilo başına 0,03 litre su tüketmemiz gerekiyor. Burada en önemli kural günlük su miktarımızı gün içine yaymak sureti ile içmemizdir. Bu miktarda minimum miktar olduğunu ve günlük aktivitemize göre değişebileceğiniz unutmayınız. Örneğin yoğun spor antrenmanında daha fazla su kaybettiğimiz için daha fazla su tüketmemiz gerekebilir.

Günlük içmeniz gereken su = Kilonuz x 0,03

Suyu Destekleyen İçecekler

Bunu bitki çayları ve detoks suları ile destekleyebilirsiniz. Herbalife çayı ve yine Herbalife Aloe vera suyu su içimize katkı sağlayan ürünleridir. Bunları da ek olarak tüketebilirsiniz Bitki çaylarını tüketirken dikkat etmemiz en önemli husus çayların çok koyu olmaması. Bitki çayları açık içildiği taktirde daha fazla fayda sağlayacaktır. Maden suları içerisinde mineral barındırdığı için mükemmel bir su kaynağıdır. Günlük beslenme düzeninize maden suyunu ilave edebilirsiniz.

Sonuç Olarak;

Bu haftaki yazım biraz uzun olmuş olabilir. Belki sıkılarak belki keyifle okudunuz bilmiyorum. Ama emin olun burada yazdıklarım suyun faydalarının sadece bir kısmı. Bu kadarı bile bilmek bizlere su tüketiminin ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. Hal böyle iken; su tüketiminin yeteri kadar olmadığını gözlemleyebiliyoruz. Her şeyin başı sağlık ise; sağlığın başı da sudur. Bol bol su tüketelim. Bu yazıyı buraya kadar okuduysanız en az 2,5 dakika geçmiş demektir. Bir bardak su içerek bu yazıyı tamamlayalım.
Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment