Ramazan Bitti

27 Mayıs 2020 Çarşamba

Ramazan'a 2 kilo 600 gram Kilo kontrolü.

Bir Ramazan ve Ramazan Bayramı’nı da geride bıraktık. Bu sene hiç ummadığımız bir Ramazan geçirdik. Belki de hiç unutmayacağız 2020 Ramazan ayını. Ramazan’ı bir şekilde atlattık.
Bir Ramazan ve Ramazan Bayramı’nı da geride bıraktık. Bu sene hiç ummadığımız bir Ramazan geçirdik. Belki de hiç unutmayacağız 2020 Ramazan ayını. Ramazan’ı bir şekilde atlattık. Ramazanlar bizlere hem manevi hem de maddi anlamada bir arınma fırsatı veriyor. Umarım Ramazan ayı ve bayramı bu anlamda istediğiniz gibi geçmiştir.

Manevi olarak bir arınmayı sağlayıp sağlamadığımızı somut olarak test edemiyoruz. Umarım manevi olarak istediğimiz arınmayı gerçekleştirmişsinizdir. Bundan sonra kalan ömrümüzü de elimizden geldiğince temiz bir şekilde geçirmeye gayret gösterebiliriz.

Maddi olarak bedenimizi belli bir saat aç bırakarak temizlemeye çalıştık. Varda fazlalık kilolarımızdan kurtulduk, sindirim sistemimiz rahatlattık. Bütün organlarımızın kendisini yenilemesini de yardımcı olamaya çalıştık.

Ramazan’a Girmeden Önce

Ramazan’ı 76 kilo ile karşıladım. Vücut kitle indeksi 25.4. VKI oranı 20-25 arası normal deniliyor ama bu durum aslında her zaman geçerli değil. Burada bakmanız gereken aslıda yağ oranımızdır. Benim elimde yağ ölçen bir cihaz olduğu için ben vücut yağlarımı bu cihazda ölçüyorum. Ramazan’a girerken vücut yağ oranım ise %19,1. Olması gereken ideal yağ oranı ise benim yaşımdaki biri için %16-%23 arasındaki değerler iyi sayılabilecek değerlerdir. %19,1 yağ oranı da benim için gayet güzel. Kiloya vuracak olursak 14 kilo 500 gram vücudumda yağ olduğunu söyleyebilirim. Vücudumdaki yağ oranı normal düzeyde diyebilirim.

Cihaz olmadan yağ ölçümü

Yağ ölçüm cihazı olmadan yağlarımızı kontrol etmenini bir yolu yok mu? Elbette var hem de çok basit.  Bir mezura bile bunu sağlayabilirsiniz.

Bel/Kalça: bel çevrenizi ve kalça çevresini mezura ile ölçüyorsunuz. Örnek olarak beliniz 85 cm kalçanız da 100 cm geldiğini varsayalım. Bu durumda 85/100= 0,85 Bu rakam neyi ifade ediyor. Bel/ Kalça oranını erkeklerde 0.90, kadınlarda 0.85’den yüksek olması sağlık riskinin arttığının göstergesidir.

Bel/Boy: Yine mezura ile belinizi ölçüyorsunuz. Boyunu bilmiyorsanız boyunuzu da mezura ile ölçebilirsiniz. Belimizi 85 cm olarak ölçmüştük. Boyumuz ise 173 cm olduğunu varsayalım. Bel/Boy yani 85/173 0,49. Buradaki değer de 0,4 – 0,5 arası olmalıdır. 0,4’den küçük değerler zayıflık göstergesidir. 0,5-0,6 arası riskli bir durumu ifade ederi. 0,6 üzeri ise tedavi olmanız gerektiğini ani kilo vermenin zamanı geldiğini gösteriyor.

Boyun çevresi; gırtlak çıkıntısının (Adem elması) hemen altından ölçülür. Uyku apnesi ve metabolik sendrom gibi hastalıklarla yüksek ilişki göstermektedir. Erkeklerde 37 cm den büyük olması, kadınlarda 34 cm den büyük olması şişmanlık için bir risk faktörü olarak değerlendirilmektedir.

Bende cihaz olduğu için mezura ölçümlerini girmedim

Ramazan Öncesi Değerler

Kilo VKI Yağ Oranı(%) Su Oranı(%) Kas (Kg) Vücut Yapılanması Kemik Ağırlığı Bazal Metabolizma Metabolizma Yaşı Karın yağı
76 25,4 19,1 56,6 58,4 5 3 1785 33 6,5

 

Ramazan’a girmedin önce değerlerinim hemen hemen hepsi yaşıma göre normal değerler içinde olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu normal değerler içinde de daha iyi sonuçlar elbette var. Her zaman daha iyisi mümkündür.

Ramazan’ı nasıl geçirdim.

Ramazan programımın tamamen sağlıklı beslenme üzerine tasarladığım bir programdı. 10 yıldan beri bu programını biraz değiştirerek uyguluyorum. Sahur ve iftar programları ayır ayrı olmak şartıyla.

Sahur Programı

Herbalife ürünleri ile bir sahur programı hazırladım. Sırasıyla şu şekilde.

  1. Bir bardak su
  2. Herbalife shake karışımı bazen süt ile bazen muz, çilek gibi meyveler ile bazen de pekmez ile hazırladım.
  3. Vitamin ve mineral, Xtra Cal, Omega 3 tabletleri, 1 bardak su ile
  4. Heartwell yoğurt karışımı
  5. Herbalife bitkisel çay
  6. Liftoff (400ml su ile)
  7. 1 adet maden suyu.

İftar Programı

Burada evde tencere yemeklerini tercih ettim. Genel olarak şu şekilde

  1. Çorba (Mercimek, domates, tarhana, mantar)
  2. Vitamin ve mineral, Xtral Cal tabletleri.
  3. 15 dk mola. Bitkisel çay
  4. Ana yemek (hayvansal ve bitkisel proteinli gıdalar) Nohut, bezelye, tavuk, et, bulgur, patates, fasulye,
  5. Yardımcı yemek (salata, yoğurt, turşu)
  6. Tatlı olarak bazı akşamlar sütlü tatlıları tercih ettim. (Sütlaç, muhallebi gibi)

Yatmadan önce Xtral Cal, Thermo Complete ve maden suyu.

Su konusuna gelince iftar sahur arasında uyanık kaldığım sürece 2 litre su tüketmeye özen gösterdim. Ekmek olarak da annemin yaptığı pideden bir dilim çorba ile bir dilim de ana yemek ile tükettim.

Sonuç

Ramazan ve Bayramı da geçirdikten sonra sonuç gayet güzel. 2 kilo 600 gram. 76 kilo ile girdiğim Ramazan Ayını 73,4 ile tamamladım. Yağ oranım ise 17,5 ile tamamladım. 1 kilo 700 gram da yağdan vermişim.

Kilo VKI Yağ Oranı(%) Su Oranı(%) Kas (Kg) Vücut Yapılanması Kemik Ağırlığı Bazal Metabolizma Metabolizma Yaşı Karın yağı
1. Gün 76 25,4 19,1 56,6 58,4 5 3 1785 33 6,5
Son gün. 73,4 24,5 17,5 58,2 57,9 5 3 1763 28 5,5
Fark -2,6 -0,9 -1,6 1,6 -0,5 0 0 -22 -5 -1

Burada 500 gramlık bir kas kaybı görebilirsiniz. Bu kas kaybı normal değeler içinde olduğunu söyleyebilirim. 4

 

Bundan sonraki bu kiloları aynı şekilde koruma devam edeceğim. Yaklaşık 10 yıldan beri yaptığım gibi. Hatırlatmamada fayda var. Kilo verenlerin sadece %15’i kilolarını koruyabiliyorlar. Ben bunu başarmış biri olarak kendimi tebrik etmeden geçmek istemiyorum.

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment