Mutfak Dolabı

08 Mart 2020 & Pazar

Fotoğraf üzerinden mutfak dolabı modelliyoruz.

Elimizde bir tasarımın fotoğrafı var ve bunu 3D-Max’de nasıl çizeceğiz? Adım adım resimli ve videolu anlatım.

Giriş

Evimizin en çok kullandığımız mutfak dolabı modelliyoruz.  Tasarımı sıfırdan çizmeyeceğiz. Bir fotoğraf üzerinden dolabın tasarımı yapacağız. Elimizde bir tasarımın fotoğrafı var ve bunu 3D-Max’de nasıl çizeceğiz?

Bu blogda;

Dolap kapaklarını, ayaklarını, kulplarını, tacını ve lambaderini çizceğiz.

Öncelikle fotoğrafımızı 3D-Max içerisine atmamız gerekiyor ki fotoğraf üzerinden çizim yapalım.

Fotoğrafı 3D-Max içine yerleştirme.

1.Kullandığımız fotoğraf dolabın önden görünüm olduğu için “Front” penceresini seçelim.

2.Bunun için “Alt+B” tuş kombinasyonu ile “Viewport Configuration” penceresini açıyoruz.

3.Açılan pencere “Use Files:” seçeneği seçiyoruz. Aktif hale gelen “Setup” bölümünde “Animate Backgroud” seçeneğini aktif ediyoruz.

4. Fotoğrafı zoom in ve zoom out yapabilmemiz için “Match Bitmap” seçerek Setup bölümün hemen altında bulunan “Lock Zoom/Pan” seçeneğini aktif hale getirip sonrasın seçimi aktif ediyoruz.

5. Son olarak “Files” komutuna basarak fotoğrafımızın olduğu klasöre giderek fotoğraf seçip “Open” tıklıyoruz. “Ok” tıklayıp fotoğrafı içeri atıyoruz.  Fotoğrafımızı “Front” bölümüne gelmiş olacaktır.

6. Front penceresini tam ekrana yapıyor ALT+W ve Grid (G) kapatıyoruz. İşlemlerimize başlıyoruz.

Dolaplarımızın kapaklarını çizmeye başlayalım.

Dolap Kapağı

  • “Line” komutlu seçerek “Corner” “Corner” seçeneklerini işaretliyoruz.
  • En baştaki dolap kapağının köşesinden başlıyoruz. “Shift” tuşuna basarak Line çizerseniz düz bir çizgi elde edersiniz.
  • Çizdiğimiz çerçeveyi seçiyoruz. Modify’den Modifiler List / Extrude komutunu seçiyoruz. Ardından “Amount” ayarından kalınlık giriyoruz. Kapak kalınlığı 1,8 cm girmemiz yeterli olacaktır. Dilersiniz çizdiğimiz kapağa isim ve renk verebilirsiniz. Ardından F3 ile katı görünümüne geçiyoruz.
  • Diğer kapakları da çizdiğimiz kapağı klonlayıp çiziyoruz. Resmimiz de yan yan 3 adet kapak var. Baştaki kapağı klonlayıp diğerlerine yerleştirebilirsiniz.
  • Çekmeceler içinde bir klon alacağız ancak aldığımız klonu çekmece boyutuna indirmemiz gerekiyor.  Bunun için çekmece için klonladığımız çerçeveyi seçip modify penceresinden Line altındaki Vertex’i seçiyoruz. Çerçevenin köşelerini seçip buralardan boyut ayarını yapıyoruz. Boyut ayarını yaptıktan sonra vertex’den çıkıyoruz. Kalan çekmeceler içinde en son yaptığımızı çerçeveden klon almaya devam ediyoruz.

  • Çekmeceleri bitirdikten sonra sağdaki uzun boylu dolaba geçiyoruz. Buraya bir klon alarak boyut ayarı yapıyoruz. Diğer 3 kapağa klon alarak işlemimize devam ediyoruz.  Burada dikkat etmemiz gereken nokta, bu dolap biraz içeride. O yüzden Y ekseninde biraz geriye alacağız.
  • Üst kapakları da aynı metotla çizmeye devam ediyoruz. İşlemimiz sonunda böyle bir model oluşturmuş olacağız. Sırada ki işlemimiz dolabın yan, üst ve alt kapakları çizmek olacak.
  • Bu işlemde diğerlerinden çok farklı değil. Diğer kapakları klolayıp 90 derece çevirerek yan kapakları oluşturacağız. Tezgâh kısmının kalınlığını 5 cm yapıyoruz. Bu işlemler için modelimizi çeviriyoruz. Çevirme işlemi için Rotate (E) komutunu kullanıyoruz. 90 çevire bilmemiz için üst bardaki “Angle Snap Toggle” sağ tıklayıp Angel değerini 90 yapıyoruz. Tabi bu butonu aktif ediyoruz.
  • Yan, üst ve alt taraflarını yaptıktan sonra dolabın aksesuarları olan taç, lambader, ayak ve kulplarına sıra geliyor. Alttan üste doğru işlemlerimizi yapmaya başlayalım.

Ayaklar

  • Fotoğraftaki ayağın yarsını line ile çiziyoruz.
  • Modify List’den “Lathe” komutunu çalışıyoruz.
  • Lathe parametrelerinden Align bölümünde “Min” komutunu aktif ediyoruz.
  • Degress değerini 360 yaparak şeklin tam yuvarlak olmasını sağlıyoruz.
  • Weld Core ile birleşmeyen yer varsa orayı birleştiriyoruz. Ayağımız hazır.

Kulp Yapımı

Sık kullanılan uzun kulplardan yapacağız. İlerleyen zamanlarda farklı kulp şekillerini de yer vereceğim.

  • Tek kapağı seç diğerlerini gizle. Left görünüme geçiş yapıyoruz.
  • Box komutunu “AutoGrid” seçeneği aktif ederek bir kare oluşturuyoruz. F3 ile çizgisel görünüme geçiş yapıyoruz.
  • Oluşturduğumuz kareyi klonluyoruz. İki karenin yandaki resimdeki gibi üst üste getiriyoruz.
  • Klonladığımız karenin üzerindeyken “Compound Objects” “ProBoolean” ardından “Start” Pickin” komutlarını aktif hale getiriyoruz. Sonra ilk kareye tıklıyoruz. Kulpu oluşturmuş oluyoruz. Klonlama metodu ile bütün kapaklara kulpları yerleştiriyoruz

Kulplara geçmeden önce fotoğrafla işimiz bittiği için fotoğrafı kaldıralım. Alt+B ile “Viewport Configuration” penceresini çağıralım. File’in yanındaki Remove komutu ile fotoğrafı kaldıralım.

Lambader

Tezgahın üzerinde lambader çizelim.

  • Top (T) görünüme ve F3 ile çizgisel görünüme geçiş yapıyoruz.
  • Line ile L şeklinde hat çiziyoruz. Diğer her şeyi gizliyoruz ve Left (L) görünümüne geçiş yapıyoruz.
  • Modify’den “enable in wiewport” seçeneğini seçip Radial seçeneğinden Thicness değerini 5 yapıyoruz. Yandaki resimdeki şekli elde ettikten sonra tezgahın üst kısmına yerleştiriyoruz.

Taç

Son olarak dolabın en üstüne taç yapalım ve işlemlerimizi sonlandıralım.

  • “T” tuşu ile top görünüme geçiyoruz.
  • Line komutuyla üç kenar çiziyoruz. Çizdiğimiz objeye sağ tık “hide unselected” ilde diğer çizdiklerimizi gizliyoruz. Left görünümüne geçiş yapıyoruz.
  • Girit açıp. Yandaki şekli çiziyoruz.
  • İlk çizdiğimiz Line tıklıyoruz. Modify list’den “Sweep” komutu seçiyoruz.
  • Swepp komutu parametrelerinden “Use Custom Seciton” seçeneğini aktif edip “Pick” komutuna tıklıyoruz. Çizdiğimiz 2. Şekle tıklıyoruz. Bu işlem çizdiğimiz şekli tacımıza uyguluyor. Sonuçta aşağıdaki gibi bir sonuç elde ediyoruz.

Mutfak dolabının modellemenin son hali.

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment