Kamera
07 Mart 2020 & Cumartesi
3D-Max 'de mısır piramitlerine gidiyoruz.
Şimdi iç ve veya dış mekân tasarımı yapmayacağız. Bir zemin üzerine yerleştirdiğimiz mısır piramitlerini kullanacağız.

-
- Yeni bir sayfa açıyoruz. Yada “Reset” komutlu ile yeni bir sayfa açabiliriz.
- “Perspective” ekranına tıklayıp burada tam ekrana geçiş yapıyoruz. “Alt+W”
- “Plane” ile zemin çizelim. Ekleyeceğimiz obje ve piramitleri bu zemin üzerine yerleştireceğiz.
- 3 tane küp, 1 tane küre ve bir tane boru ile 3 adet mısır piramit çizip konumlandırıyoruz. Dediğim dibi bu sadece kameranın mantığını anlamak için yaptığımız basit çizimler.

6. “Cameras” komutu ardından “Free” komutunu seçerek kamerayı başlangıca yerleştiriyoruz. Bu aşama kamera odak uzaklığını mm cinsinden girebiliriz. Odak uzaklıkları ile ilgili kısa dipnot vermek istiyorum.
20mm altı geniş açı. Geniş olarak görüntülemek istediğimiz görüntüler için 20 mm ve altı odak uzaklığı tercih edebiliriz.
20-70mm arası normal açı. Tek gözümüzü kapattığımızda 50mm odak uzaklığı ile bakarız.
70 mm ve üzeri dar açı. Bunu daha detay almak veya uzaktaki çizimleri daha yakın görebilmek için kullanırız.
7. Kamerayı yerleştirdikten sonra çizgiye bağlıyoruz. “Animation/Constraints/Path Constraint”
8. Kamerayı çizgiye bağlamamız yetmiyor. Bağladığımız zaman kameramız çizgi boyunca ilerleyecektir ama bakış açısı çizgiye göre gitmeyeceği için kamerayı seçip sağ alt taraftan “Follow” komutu aktif etmemiz gerekiyor.
10. “Time Configuration” “End Time” değerini 1650 olarak giriyoruz.
11. Sağ üste bulunduğumuz pencerenin adı yazan yere sol tık/Cameras/Camera seçtiğimizde kameramızın bakış açına gireriz.
12. Sağ alttan play tuşuna basarak kamera görüntüsünü seyredebilirsiniz.