Kilolarımızı Nasıl Koruyabiliriz?

19 Şubat 2020 & Salı

Kilo vermek kolay, asıl iş verilen kiloları korumak

Araştırmalar gösteriyor ki; kilo verenlerin sadece %15'i kilolarını koruyabiliyorlar.

Fotoğraf: Ercan KURU
Aslında işin zor kısmı burası. Kilo vermek ne ki? Çevrenizde 5 kilodan tutunda 50 kiloya kadar pek çok kişinin kilo verdiğinizi duydunuz. Peki kaç kişiden ben kilolarımı şu kadar süreden beri koruyorum diye duydunuz? Eğer kimseden duymadıysanız beden duyun. Ben kilolarımı 2011’den bu yana koruyorum. 😊😊😊

Kilo vermek kolay. İşin zor kısmı verilen kiloları korumak. Araştırmalarda bunu gösteriyor. Kilo verenlerin sadece %15’i kilolarını koruyabiliyor. Ben bu %15’in arasında olduğum için kendimi şanslı hissedebilirim sanırım. Peki o zaman kilolarımı nasıl korudum biraz ondan bahsedeyim. Burada hedef kilonuza ulaştığınızı ve bundan sonra ne yapacağınızdan bahsediyor olacağım. Yani o %15 kesime nasıl girebilirsiniz ondan bahsedelim.

Verdiğim Kiloları Nasıl Koruyabilirim?

  • Yaptığın program seni ideal kilona getirmiş olabilir. Lakin, mutlaka o programın koruma programı da vardır. Kilo koruma programını mutlaka uygulamalısınız. İdeal kilodan sonra bir süre aynı kiloda kaldığınızı görebilirsiniz. Ancak buna sakın güvenmeyin. Çünkü bu aşamada yağlarınız artarken, kas kaybı yaşayabilirsiniz. Farkında olmadan bir bakmışsınız ki kilo almışsınız. Halbuki dikkat ettiğini düşünüyordun.
  • Kilonu korumak ve sabitlemek çok uzun bir süreç olabilir. Bir hayli uzun bir süreç. Buna hazırlıklı olmanızı tavsiye ederim. Danışmanızla bir plan yapın ve plana sadık olun.
  • Kilo vermek sizi bir öğrenci durumu getiriyor. Çünkü neyi ne zaman ne şekilde yemen gerektiğini öğreniyorsunuz farkında olmadan. Bu öğrendiklerinizi uygulamanız ve yaşam tarzı haline getirmeniz son derece önemli.
  • Mutfak bizim hem dostumuz hem de düşmanımız. Mutfağınızı sürekli olarak sağlıklı ve besleyici gıdaların bulunmasına özen gösterin. Sağlıklı ve besleyici gıdaları fazla tüketmezsiniz.
  • Gün içindeki yemek programınızı mutlaka yapın. Öğün atlamamaya özen gösterin. Öğününüzü yanınıza alın ve ara öğün atıştırmalıklarını bulundurun.
  • Her zaman herkese derim düzenli uyku kilo kontrolünde önemli rol oynuyor. Yetersiz uyku obeziteye davetiye çıkarıyor.
  • Kilo verme sürecinde su içme alışkanlığını edinmiş olmalısın. Bunu ömrünün sonuna kadar bırakma. Su içmeye devam. Bir dipnot vereyim. Yemekten 15-20 dakika önce içtiğin su yemek sırasında 70-90 kalori daha az tüketmeni sağlıyor. Su demişten bu arada bir bardak su içmeye ne dersiniz?
  • Hayır de. Hayır demek seni kurtaracaktır. Peki neye hayır diyeceksiniz? Yaşamınızda ki zararlı her şeye hayır diyebilirsiniz. Başta abur cubur ve asitli içeceklere. Gerçi bunlara kilo verme sürecinde zaten hayır demiştin. Yine de hatırlamak istemedim.
  • Aktif ol. Tamam spor yapamıyorsunuz bende yap demiyorum. Ama aktif olun. Sürekli hareketli bir yaşamı tercih. Bol bol yürüyün. Sabahları küçük hafif egzersizler yapın.
  • Evde sağlıklı atıştırmalık olarak havuç ve salatalığı öneririm. Özellikle gece atıştırma alışkanlığın varsa.
Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment