Kilo Vermenin Yolcuğu

15 Nisan 2020 Çarşamba

Kilo vermek uzun ve meşakkatli bir süreçtir

obez iseniz bu süreç daha zorlu olacaktır. O yüzden gireceğiniz kilo verme sürecinde sizler neler bekliyor bunu en baştan bilmeniz gerekiyor. Süreci bilirseniz en başında neler yapmamız gerekleri biliriz buna göre yola çıkarız
Kilo vermek uzun ve meşakkatli bir süreç. Hele ki obez iseniz bu süreç daha zorlu olacaktır. O yüzden gireceğiniz kilo verme sürecinde sizler neler bekliyor bunu en baştan bilmeniz gerekiyor. Süreci bilirseniz en başında neler yapmamız gerekleri biliriz buna göre yola çıkarız. Eğer yolda tıkandığımız zaman ise oluşturduğumuz haritaya ve plana göz atmamız yeterli olacaktır. O zaman kilo vermenin yolculuğuna başlamadan önce haritamızı oluşturalım. Unutmayın herkes kendi yaşam tarzına göre bir harita oluşturmalı ve herkesin haritası farklı olacaktır.

Metabolizma Hızı

Eğer metabolizmanızın yavaş veya bozuk olduğunu düşünüyorsanız öncelikle bunu unutun. Eğer özellikle tiroit probleminiz yoksa metabolizmanız bozuk değildir. Sadece yanlış beslenme düzenine sahipsiniz. Benim metabolizmam bozuk diyenlerin sadece %5’inin gerçekten metabolizması bozuktur. O yüzden eğer tiroit gibi sağlık probleminiz yoksa metabolizmanızı bozuk değildir. Sadece metabolizmanızın yavaşlamasının sebebini bulamamışsınız demektir.

Metabolizma öyle kolay kolay bozulan bir şey değildir. Yaşınız, cinsiyetiniz, yaşam tarzınız, stres durumuz gibi faktörler metabolizma hızını etkileyen faktörlerdir. 20’li yaşlardaki metabolizmanızla 40’lı yaşlardaki metabolizmanız aynı olmayacaktır. O yüzden yaşamınız her döneminde beslenmeniz aynı olmayacaktır. İyi bir beslenmeye sahip değilseniz, kas yapmıyorsanız, hareket etmiyorsanız her yıl biraz daha yağlanır ve kas kaybedersiniz. Bu durumda da metabolizmanın yavaşlamasına neden olur.

Metabolizmayı hızlandırmak istiyorsanız önce hareketli arttırmanız gerekiyor. Hareketin artması kas dokusunun artmasına neden olur. Daha fazla kas daha fazla enerji harcamamıza ve yağ yakmanıza yardımcı olacaktır.

Metabolizmayı beslenmeyle hızlandırmak için beslenme düzenine proteini ilave etmemiz gerekiyor. Protein kaynaklarımız; süt ürünleri yumurta, et gurupları ile bitkisel proteinler daha çok enerji yaktıracaktır. ve doygunluk hissi verecektir.  Buda metabolizmanın hızlanmasını hızlandıracaktır.

Son olarak metabolizmayı hızlandırmak için su içimini arttırın. Günde kilo başına 30ml su tüketmemiz gerekiyor. Bunu düzenli olarak her gün içmemiz gerekiyor. 70 kilodaysanız 70*0.03=2.1 litre suyu her gün ama her gün değiştirmeniz gerekiyor. Bir hafta düzenli su tüketimi sonucunda farkı kendiniz görün. Su içemiyorsanız kendinize su içmek için yöntemler geliştirin.

Kilo vermenin yolcuğu

Her yolcuğa çıkmadan önce bir haritamız ve planımız oluyor. Şimdi kilo verme yolcuğunda ki haritamızı hazırlayalım. Haritanın başına kocaman olarak şunu yazıyoruz.Kilo verme yolculuğuna neden çıkıyorum. Yani kilo verme nedeninizi kocaman yazın. Bu sizin motivasyon kaynağını olacaktır.

Hızlı Dönem: Diyetin ilk başları hızlı kilo verdiğiniz ve motivasyonunuz çok yüksek olduğu bir dönemdir. En iyi dönemimiz ve ne sıkıntısız geçirdiğimiz süreçtir. Hemen hemen bütün diyetler de bu dönemde sıkıntı yoktur. Süresi kişiden kişiye değişmekle beraber genelde ilk aydır. Bizim diyete başladığımız ilk ayımız hızlı dönemdir. Burada şu notu da ilave etmeliyim. Azdan az çoktan çok gider.

Yavaşlama Dönemi: Hızlı dönemi atlattıktan sonra metabolizma kendini yavaşlatıyor ve bir önceki döneme göre daha az kilo vermeye başlıyorsunuz. Burada hiç endişelenmenize gerek yok çünkü bu durum en sağlıklı dönemdir. Kilonuza göre haftalık verilen kilolar yarım kiloya kadar düşüş görebilirsiniz. Bu çok normal bir durum. Sağlıklı olan da budur. Süreç kişiden kişiye göre değişim gösterecektir. Haftalık yarım kilo ile 1 kilo verdiğiniz süreç yavaşlama dönemi diyebiliriz.

Duraklama dönemi: Kilo vermenin yolculuğunun en zor dönemidir. Kilo vermek ve diyet programları genelde bu dönemde bırakılıyor. Bırakıldıktan bir süre sonra verilen kiloların üzerine %25 ekleyerek kilo alımları görülüyor.

Bu süreçte vücudunuz başladığı kiloyu unutuyor ve sağlıklı kiloya adapte olmaya başlıyor.  Metabolizma hızımız oturuyor. Yağ ve kas dengesini sağlıyor. O yüzden duraklama döneminde bir miktar kilo alımı da söz konusu olabilir. Burada umudunuz yitirmeden programınıza devam etmeniz gerekiyor. Bu dönemi sağlıklı bir şekilde atlatırsanız tekrar kilo vermeye kaldığınız yerden devam edeceksiniz.

Koruma Dönemi: Hızlı dönem, yavaşlama dönem ve duraklama dönemi derken istediğimiz ve hedeflediğimiz kiloya geldiyseniz haritamızın yarısına gelmiş oluyoruz. Hedeflene kiloya geldik diye rehavet kapılıp programı burada lütfen sağlıklı beslenmeyi terk etmeyin. Muhakkak koruma programını uygulamanı gerekiyor. Çünkü tıpkı duraklama döneminde olduğu gibi koruma döneminde de programı terk ederseniz verdiğiniz kiloları %25 arttırarak geri almanız muhtemeldir.

Sonuçta Neler Olacak?

Bütün bu dönemleri bitirdikten sonra kendinizde büyük bir değişimi göreceksiniz. Sadece kilo olarak değil, beslenme alışkanlığında da değişim olduğu ve eskiye nazaran daha sağlıklı ve ideal bir beslemeye başlamış ve alışmış olacaksınız. Artık sizin için sağlıklı beslenmek yaşam tarzı haline gelmiş olacak ve bir daha kilo probleminiz olmayacaktır.

 

 

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment