Kafe Modelleme

11 Mart 2020 & Çarşamba

3D-MAX ile Cafe Modelleme

Yandaki proje bir kafeye ait. Auto’ca de çizilen bu projeyi 3D-Max’de 3 boyutlu olarak modelleyeceğiz
Yandaki proje bir kafeye ait. Auto’ca de çizilen bu projeyi 3D-Max’de 3 boyutlu olarak modelleyeceğiz.

Auto’ca dosyasını im port edip çalışmamıza duvarlardan başlıyoruz. Duvarların yüksekliği 400 cm olacak şekilde çizeceğiz ve sonrasında ortadaki bankoyu tasarlayacağız.

Duvarlar

Line (corner, corner) komutu ile çiziyoruz. Projemizde 5 parça duvar var. Çizdikten sonra Selecet From Scene (H) komutu ile çizdiğimiz duvarları seçiyoruz. Sağ tık Hide Unselected komutu diğer nesneleri gizliyoruz.

Extrude komutu ile duvar boyutunu 400cm olarak ayarlıyoruz. Kafemizin duvarlarını bitirdik. Yavaş yavaş iç tasarımına geçiş yapacağız. Kafenin dış cephesinden camlar var. Onları daha sonra tamamlayacağız.

Banko

Kafenin içinde eğimli bir hatta sahip banko duruyor. Bankonun önünde derz aralığı yapacağız. Bu aralara daha sonra LED lamba yerleştireceğiz.

Linet (Korner, Korner) ile bankoyu çiziyoruz. Modify / Linet / Vertes komutu ile köşeler hariç diğer noktaları seçiyoruz. Sağ tık ile Smooth komutunu uyguluyoruz. Extrude komutu ile yüksekliği 120cm olarak ayarlıyoruz.

Tasarımın başında bahsettiğim derz aralarını yapacağız. Bunun için önce bankoyu klonlayalım.

Top, zom ve F3 komutları ile üsten görünüme geçiş yapıyoruz. Bankoya clone komutu ile çoğaltıyoruz. Modify / Linet / Vertes komutu ile kenarlarını kısaltıyoruz. Extrude komutu ile yüksekliği 1,5cm olarak ayarlıyoruz.

Front görünüm geçip 1,5cmlik çizdiğimiz objeyi bankonun üstünden biraz aşağı gelecek şekilde yukarıya kaydırıyoruz. Bu nesneyi aşağı doğru yaklaşık 30 adet klonluyoruz. Bankonun altındaki fazlalıkları siliyoruz. Top görünümüne geçip ince objeleri seçip grupluyoruz.

Bankoyu seçiyoruz. Create/Geometry/Compound Objects / ProBoolean / Start Picking seçiyoruz 2. Objemize tıklıyoruz.

Kafede kullanacağımız mobilyaları tasarımı bir sonraki blokta başlayacağız. Ama şimdiye kadar kullandığımız komutlara kısaca bir göz atalım.

Linet (corner, coner): Duvarları ve bankonun çevresin çizmek için bu Linet komutunu kullandık.

Linet/Vertex: Çizdiğimiz banko üzerinde düzeltmeler için bu komutu kullanıyoruz. Komutu kullandıktan sonra bu komuttan çıkıyoruz.

Smooth: kıvrımlı yerleri yumuşatmak için kullanıyoruz. Çizgi üzerinde Linet/Vertex komutunda sonra sağ tık menüsünden çıkmaktadır.

Extrude: Duvarların ve bankonun yükseklik ayarını yapmak için kullandık.

ProBoolean: Nesne üzerinde oyma işlemi yapmak için kulandık.

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment