3D Max: 2.Ders
04 Mart 2020 & Çarşambaa
Kırmızı halıda iskelet yürütme...
Animasyon çalışmalarına devam ediyoruz. Şimdi bir iskelete hareket kazandıracağız. İskeleti düz bir zeminde yürüteceğiz.
İskeletimizin yolculuğunu adım adım oluşturalım.
- Yeni bir dosya açıyoruz.
- Perspective ekranına Alt+w tuş kombinasyonu ile geçiş yapıyoruz.
- “plane” komutu ile (Create/Geometry/Plane) iskeletimizin gideceği bir yol çiziyoruz.
- Gridler ile çalışmak rahatsız ediyorsa G ile Gridleri kaldırabilirsiniz.
- Sağdaki panelde System sekmesi var. Oraya tıklıyoruz. Karşımıza gelen pencerede “biped” komutunu seçiyoruz.
- Çizdiğimiz yolun başına iskeletimizi yerleştiriyoruz.
- Motion sekmesinin Biped başlığı altında “FootstepMode” komutunu seçiyoruz.
- Ardından Footstep Creation başlığı altında “Create Footstep” komutunu seçiyoruz.
- İskeletimizin bir tarafı mavi diğer tarafı yeşildir. Adımları bu renge göre adım ritmine göre diziyoruz. Mavi ayak önünde mavi adım, yeşil ayağın önünde yeşil adım atıyoruz.
Buraya kadar yolu, iskeletimizi, adımlarını çizdik. Sıra geldi konumlandırmaya. İskeletimizi adımların üzerinde pozisyon aldırmamız gerekiyor.
- Motion sekmesinin Footstep Operations başlığı altında ki; “Create Keys For İnactive Footsteps” komutu çalıştırıyoruz. İskeletimiz adımların başına konumlandığını göreceksiniz.
- Sağ altta ki play tuşu ile iskeletimizi yürütmeye başlayabilirsiniz.
- Son olarak Render alıp animasyonun video halini kaydediyoruz.