İradene Sahip Çık

11 Mart 2020 & Çarşamba

Kilo vermek gerçekten zor bir durum

Çünkü çevremiz o kadar yemek ve yemekle ilgili aktivite var ki. Birinden kurtulsanız diğerine mutlaka yakalanıyorsunuz.
Kilo vermek gerçekten zor bir durum. Çünkü çevremiz o kadar yemek ve yemekle ilgili aktivite var ki. Birinden kurtulsanız diğerine mutlaka yakalanıyorsunuz. Arkadaşlarla çay buluşmalarında bile yanında bir tatlı veya türevleri oluyor. Bilgisayar başında veya televizyon seyrederken abur cuburlar dört bir yanımızda. Her yerde yemek tuzakları ile karşı karşıyayız.

Her zaman söylerim kilo vermenin zilyon tane yöntemi vardır diye. Hatta bunların birkaç tanesini denemiş ve başarısızı olmuş olabilirsiniz. Kilo vermek programlarında ki başarısızlığın genelinde programdan değil irademizden kaynaklanıyor. Şunu bilmekte fayda var. Kilo programından öte bir ömür boyu beslenmeyi öğrenmeniz gerekiyor. Ömür boyu sağlıklı beslenmek kilo problemini ortadan kaldıracaktır. Tabi burada iradenize sahip çıkmanız son derece önemli. O yüzen iradenizi kontrol altına almanız gerekiyor.

Aç Kalmayın: Fazla yemek yemek doymak anlamına gelmiyor. Yeterince yemek her zaman daha sağlıklıdır. Vücuda aldığını kalorinin aslında çok önemli yoktur. Kaloriyi nasıl aldığınız daha önemlidir. Tatlı ile aldığınız 300 kalori, sağlıklı bir öğün ile aldığınız 300 kalori aynı değerde değildir. Sağlıklı yiyecekler daha çok tok tutarken, tatlı gibi şekerli gıdalar sizi daha sık acıkır ve sık sık ve daha fazla yemek yeme ihtiyacınız olacaktır. O yüzden sağlıklı besinler tüketerek aç kalmayın.

Kan şekeri: Kan şekeri dengesi son derece önemli. Kan şekeri dengesi için basit şekerlerden uzak durun. Şekerin çok vücudumuza ciddi olumsuzu etkiler vardır. Yaklaşık 21 günlük bağımlılık etkisi vardır. Kan şekeri dengesi karmaşık karbonhidratlı gıdalar tüketmekte fayda var.

Sıvı tüketimi: Günlük 2-2,5 litre su tüketin. Sıvı tüketimi içinde günlük yiyeceklerin dışında bol bol bitki çayı tüketebilirsiniz. Bunun için Herbalife bitki çaylarını deneyebilirsiniz. Sıvı tüketimi yeterlince alabilirsiniz kendinizi daha dinç ve zinde hissedeceksiniz.

Fiziksel Aktivite: Hareketli olmak her zaman sizi hem fizyolojik hem de ruhsal olarak mutlu eder. O yüzden kendiniz aşırı yormadan egzersiz yapabilir ve gün içinde daha aktif olmayı deneyebilirsiniz.

Bağırsak sağlığı: İyi çalışan sindirim sistemi sağlık için son derce önemlidir. Bağırsaklarınız sağlık durumu aslında sizin ne kadar mutlu olabileceğini de belirlemektedir. O yüzden günde 26 gram lif almayı ihmal etmeyin. Mutluluk hormonun %90ı bağırsaklarımızda bulunmaktadır.

Uyku: son olarak uyku düzeninden bahsetmek istiyorum. Düzenli ve sağlıklı bir uyku güne en iyi başlamanın yollarından biri. Nitelikli uyku kilo vermenizde de yardımcı olacaktır. Gece uykusu sağlık için gereklidir. Unutmayın ki; gündüz uykusu gece uykusunun yerini asla almayacaktır.

 

 

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment