Binayı Tamamlıyoruz.

10 Mart 2020 & Salı

Aşama aşama gittiğimiz binayı tamamlıyoruz.

Binamızın, pencerelerini, kapılarını ve çatısını tamamlayıp katları çıkacağız.

Fransız Pencereler

Son zamanlarda moda olan Fransız pencereyi modelleyeceğiz. Fransız pencere tabana kadar iniyor. Önünde de 90 cm boyunda korkuluk bulunmaktadır.

Fransız pencerenin autocad çizimi sağdaki gibidir. Kırmızı çizgiler pencereyi mavi çizgi ise pencerenin önündeki korkuluğu gösteriyor. Önce pencerenin altında 1 cm lik taban yapacağız sonra önüne korkuluk çizeceğiz.

Önce line ile 1 cm kalınlığında taban çiziyoruz. Yuvarlak tarafı smooth komutu uyguluyoruz. Extrude komutu ile 1 cmlik kalınlık veriyoruz.

Tabanı çizdikten sonra önündeki korkuluğu çizelim. Burada sadece yayın geçtiği yeri line ile çiziyoruz. Sadece yayı çizdiğimiz için başlangıç ve bitiş noktaları birleştirmeyeceğiz. O yüzden Exrude komutu kullanmayacağız. Yay gibi oval olarak çizdiğimi çizimlerde smooth komutunu kullanıyoruz. Sonra çizdiğimiz korkuluk dışında diğer her şeyi gizliyoruz.

Çizdiğimiz yayı seçerek Modify sekmesinde ki Rendering başlığı altındaki Enable In Renderer ve Enable In Viewport seçeneklerini seçiyoruz. Rectangular aktif ediyoruz Length değerini 90 cm olarak giriyoruz. Çizdiğimiz nesnede Exrude kullanmadığımız için nesneyi seçemiyoruz. Bunun için nesne üzerine kabuk atmamız gerekiyor. Modifier List/Shell komutu ile kabuk atıyoruz. Sonuç aşağıdaki gibi olacaktır.  Yaptığımız tasarımda 4 tane bu şekilde pencere var. Diğerlerini clon komutu kullanarak kopyala bilirsiniz.

Pencerelere Cam Yerleştirme

Pencerelerimizin boşluğunu bir önceki bloğumda çizmiştik. Bir önceki linke buradan ulaşabilirsiniz. Şimdi boşluklara cam yerleştireceğiz.

Create/Geometry/Windows/Fixed komutunu kullanacağız.

Snap Toggle 3 boyutlu olarak ayarlayıp aktif hale getiriyoruz.

  1. Mause sol tuşuna basarak bir köşeyi tutuyoruz.
  2. Mause elimizi bırakmadan karşı köşeye götürüyoruz ve Mouse bırakıyoruz.
  3. Sonra derinliğe tıklıyoruz
  4. En son üst tarafı tıkladığımızda pencereye camı yerleştirmiş oluyoruz.

Bütün pencerelere aynı şekilde cam yerleştiriyoruz.

Kapı Yerleştirme

Binamızın kapıları içinde Create/Geometry/Doors/Pivot komutunu kullanarak aynı işlemleri yapıyoruz.

    1. Mause sol tuşuna basarak bir köşeyi tutuyoruz.
    2. Mause elimizi bırakmadan karşı köşeye götürüyoruz ve Mouse bırakıyoruz.
    3. Sonra derinliğe tıklıyoruz
    4. En son üst tarafı tıkladığımızda pencereye camı yerleştirmiş oluyoruz.

Binanın öndeki pencere

Binanın önüne oval bir pencere yerleştiriyoruz. Alt ve üste 1 cm kalınlığında oval bir taban çiziyoruz. Penceremizi oluşturduğumuz tabanların arasına yerleştireceğiz. Fransız pencerede uyguladığımız yönetimlerin aynısını burada da kullanacağız.
Line komutu ile tabanı çiziyoruz. Yayın olduğu yeri smooth komutu uyguluyoruz. Exrude komutu ile 1 cmlik kalınlık veriyoruz. İşimiz bittikten sonra yaptığımız tabanı cloen komutu ile çoğaltıyoruz ve tavana yerleştiriyoruz.

Taban ve tavan arasında pencere yerleştireceğiz. Line ile yay çiziyoruz. Smooth ile yumuşatıyoruz.

Çizdiğimiz yayı seçerek Modify sekmesinde ki Rendering başlığı altındaki Enable In Renderer ve Enable In Viewport seçeneklerini seçiyoruz. Rectangular aktif ediyoruz Length değerini 90 cm olarak giriyoruz. Çizdiğimiz nesnede Exrude kullanmadığımız için nesneyi seçemiyoruz. Bunun için nesne üzerine kabuk atmamız gerekiyor. Modifier List/Shell komutu ile kabuk atıyoruz.
Binamızın katlarında gerekli bütün işleri bitirdik. Pencerler, kapılar, aksuarlar, duvalar, tabanlar, balkonlar kolonlar, dükkanlar hepsini çizdik bitirdik. Şimdi bunları üst üste koyup kat çıkacağız.
Bu aşamadan sonra import ettiğimiz autocad dosyasıyla işimiz kalmadı. H kısa yol tuşu ile Selecy From Scene ekranını açıyoruz. Burada Layer ve Block ları seçiyoruz OK diyoruz. Delete tuşu ile autocad dosyasını siliyoruz.

Katları ayrı seçip Gruplandırıyoruz. Böylece kat tek tık ile istediğimiz yere taşıyabiliriz. Top görünüme geçip 1. Katı seçiyoruz ve dükkanların olduğu katın üzerine doğru taşıyoruz.

Çatı Yapımı

Katları simetri olarak ortalıyoruz. Left görünüme geçiş yapıp 1. Katı yukarı doğru kaydırıyoruz. 1. Katı 2. Kata doğru Shift tuşuna basarak clone yapıyoruz. 4 tane klonluyoruz.

Tabi her evin bir çatısı olmadır. Binamıza bir çatı yapalım. Çatıyı daha önce yapılmış bir çatıyı bizim modelimize uyarlayacağız. O yüzden öncelikle buradan çatı dosyasını indirmeniz gerekiyor.

Top görünümüne geçiş yapıyoruz. Binanın çevresine line ile bir çerçeve yapıyoruz.  Çerçeve dışında her şeyi gizliyoruz. İndirdiğiniz dosyası sürekle bırak yöntemi ile çalışmamızın içine atıyoruz. Küçük bir ekran gelecek. Pick Outline Shape komutu seçip çerçevenin köşesine tıklıyoruz. Aktif olan yere çatı açısını giriyoruz. Çatı açısı 30 derece. Çatımızı oluşturmuş oluyoruz. Çatımızı binamızın en üstüne yerleştirebiliriz. Binamızı tamamladık.
Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment