Bina Modelleme

09 Mart 2020 & Pazartesi

Autocad dosyasını 3D max'de açıyoruz.

Aoutcad üzerinde çizilen projeyi 3D max üzerine import edip üzerinde modelleme yapacağız.
Autocad üzerinde çizilen bir projeyi 3D-max üzerinde açıp 3 boyutlu modelleme yapacağız. Bunun için autocad dosyasını 3Dmax üzerinde import etmemiz gerekiyor. Autocad milimetre ile 3Dmax ise santimetre ile çalışmaktadır. O yüzden 3Dmax üzerinde ayarlarımızın santimetre oluğundan emin olmamız gerekiyor.

Üst menüden “Customize / Unit Setup” Penceresini açıyoruz. Karşımıza çıkan pencerede “Metric” kısmını “centimeters” yapıyoruz. Bu pencerenin üstünde “system unit setup” butonuna tıklıyoruz. Buradaki birimi de “centimeters” olarak ayarlıyoruz.

Bu ayarı yaptıktan sonra autocad dosyasını import ediyoruz. Dikkat etmemiz gereken nokta aoutcad dosyasını sürükle bırak yönetimi olarak atmıyoruz. Sağ üstteki menüden “İmport / İmport”  komutunu kullanarak aoutocad dosyasını çağırıyoruz. Karşımızı çıkan pencerede “Rescale” komutunu aktif edip burada da birimi “centimeters” seçiyoruz ve ardından Ok komutuyla autocad dosyasını 3Dmax içerinde import etmiş oluyoruz.

Üzerinde çalışacağımız ve import edilmiş projenin görüntüsü aşağıdaki fotoğraf da görünmektedir. Top görünümün üzerine gelip tam ekrana geçiş yapıyoruz. (ALT+W)

Çalışacağımız autocad dosyasında iki katlı bir binanın kat planları var. 1. Katta dükkanlar 2. Katta evler bulunmakta. Bu çalışmamızda 2. katın duvarlarını, zemini, ve balkonu modelleyeceğiz.

Modellemeye duvarlardan başlayacağız. Snap Toogles komutuna sağ tıklatıp sadece “vertex” komutun seçelim. Sonra bu komutu aktif hale getirelim. Bu komut ile çalışma alanımızda bulunan gridden bağımsız şekilde çalışmış olacağız. Aksi taktirde autocad dosyası üzerinde çalışmamız olanaksız hale gelir.  Grid ile işimi olmadığı için Gird’i kapatabiliriz. (G)
Line (corner, corner) seçerek çalışmadaki duvarları çiziyoruz. Duvarın dört köşesini de çizip Line başlangıç noktasına kavuşturuyoruz. Snap Toogles açık olduğu için aotucad dosyasını üzerindeki çizgilere yapışarak ilerleyeceğimiz için shift tuşuna basmamıza gerek yok. Eğer yanlış çizim yaparsak “backspace” tuşu ile geri alabiliriz.

“Select From Scene” (H) penceresinden çizdiğimiz çizgilerin hepsini seçiyoruz. Sağ tık “Hide Unselected” komutu ile çizdiğimiz duvarların dışında her şeyi gizliyoruz.

İşlemleri toplu olarak uygulamayabilmemiz için duvarları bir gurup içine alıyoruz. Bütün duvarların seçili olduğundan emin olduktan sonra Üst menüden “Group/Group” komutunu seçiyoruz. Çıkan küçük pencerede guruba isim verebilirsiniz.

“Modifier List / Extrude” komutundan “Amount” değerini 280 yapıyoruz. Duvarları oluşturmuş oluyoruz. İsterseniz duvarların renklerini tek renk yapabilirsiniz.

Duvarlarımızdaki pencere yerlerini belirmemiz gerekiyor. Pencerelerden tavandan 50cm, tabandan 90 cm mesafe olacak şekilde yerleştireceğiz.

Front görünümüne geçiş yapıyoruz. (F) Zoom (Z) adından çizgisel görünüm için F2 kısa yollarını kullanıyoruz.

Snap Toogles  butonuna uzun basarak 2 boyut seçiyoruz. Duvaların yanına box çiziyoruz. Çizdiğimiz boxı şablon olarak kullanacağız.

Çizdiğimiz box “Lenght” değerini 50cm giriyoruz. Duvarın en üstüne konumlandırıyoruz.

Duvarları seçiyoruz. “Modifier List /Slice” komutunu çalıştırıyoruz. Duvarın ortasında uzun bir çizgi çıkacak. Çizginin üzerindeki ok hareket ettirirseniz duvarın hareket ettiğini göreceksiniz. Ancak biz burada duvarın değil bu çizginin hareket etmesiniz istiyoruz. O yüzden Sliece komutunu altında “Sliece Plane” komutu bulunmaktadır. Buraya seçerek oku hareket ettirirseniz çizginin hareket ettiğini göreceksiniz. Çizgiyi boxın alt hizasına getiriyoruz. Sonra “Sliece” sağ tıklayıp “Collapse To” tıklıyoruz.

Aynı işlemi alt taraf için de yapıyoruz ancak bu sefer “Lenght” değerini 90 yapıyoruz.

İşlemler bittikten sonra çizdiğimiz boxı siliyoruz. Bunu referans için kullandık.

F3 ve F4 tuşları ile hem katı hem de çizgisel görünümü aktif ediyoruz. ALT+mosue orta tık ile konumu 3 boyutlu görünecek şekilde ayarlıyoruz.

Şimdi pencerelerin alt ve üst duvarlarını, kapılarında sadece üst duvarlarını oluşturacağız. Öncesinde gizlediğimiz çalışmamızı geri çağıralaım.

Bunun için kullanacağımız komut . “Modifier List / Edit Polly”. Bu komutu seçtikten sonra parametre ayarlarından “Polygon” komutun aktif hale getiriyoruz.

Ardından “Extrude” komutu seçiyoruz ve pencerelerin üst duvarlarını oluşturmaya başlıyoruz. Resimde görüntü gibi çıkıyı diğer tarafa kadar uzatacağız.

Duvar, pencere ve kapıların bitmiş hali.

Geriye balkon ve kat zemini, balkon korkulukları ve kolanları kaldı. Kat ve balkon zemin kalığı 10cm, balkon korkulukları 60cm ve kolanlar 280cm boyutunda çiziyoruz.
İşlemler yine aynı yine de tekrarlamakta fayda var.

Line (corner, corner) Snap  Toogles (S) açık olarak zemin, korkuluk ve kolonları çiziyoruz. Modifier List / Extrude komutundan kalınlıkları giriyoruz.

Projemizin son durumu...

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment