Balık ve Omega-3

29 Ocak 2020 Çarşamba

Balık en büyük omega-3 yağ asitleri kaynağıdır.

Yağlı Balıklar; zengin protein, vitamin, mineral ve omega-3 yağ asitleri yönünden zengindir.

Fotoğraf: Ercan KURU
Beyaz et denince aklımıza her ne kadar kanatlılar gelse de balık beyaz et gurubunda en sağlıklı gıdalar arasında yer alıyor. Balık en büyük omega-3 kaynağını oluşturuyor. Ayrıca protein bakımından zengin olan balık D vitamini yönünden de zengin bir besin kaynağı. D vitamini kilo verme konusunda en önemli vitamindir.
Zengin protein, vitamin, mineral ve omega-3 yönünden zengin balıkların başında; somon, alabalık, sardalye ve ton balığı gelmektedir. Omega-3 yağ asitlerinin yanı sıra D vitamini bakımında da zengin balıklardır. Omega-3 yağ asitleri beyin, kalp ve damar için gerekli bir besindir. Omega-3 yağ asitlerini için hafta da en az 2 kere balık tüketmek gerekiyor.

Kalbimizi için;

Omega-3 yağ asitleri kalbimizi korumak için gerekli bir besin kaynağıdır. Yapılan bir araştırmada haftada 2 porsiyon balık yiyen kişilerde kalp ve damar hastalıklarını riski %15’den daha düşük olduğu ortaya konulmuştur. Haftada 2 kere balık tüketmek kalp sağlığını korumak için önemlidir.

Beyin Sağlığı için;

Omega-3 yağ asitleri çocukların beyin gelişiminde önemli bir rol oynamaktır. Çocukların beyin gelişimi sağlıklı bir şekilde gelişmesi için anne karnında itibaren Omega-3 yağ asitleri ile beslenmesi gerekiyor. O yüzden hamile kadınların için beslenme düzeninde balığın önemi büyüktür.
Balık yemenin beyin gelişimi yanın sıra ileri yaşlarda Alzheimer gibi ciddi beyin hastalıkları riskini büyük ölçüde azaltmaktadır. Omega-3 yağ asitleri beyin üzerinde bulunan nöronların daha sağlıklı çalışmasını sağlamaktadır.
Düzenli olarak omega-3 yağ asitlerini tüketmek beynin en büyük besin kaynağı olduğu için zihinsel problem ve depresyonla mücadelede de etkin rol oynamaktadır.

D vitamini Yönünden Balık;

Kilo vermeyi zorlaştıran etkenlerin birinde D vitamini eksikliğidir. Somon ve ringa balığında yüksek oranda D vitamini bulunmaktadır. Bunun dışında yağlı balıklarda D vitamini kaynağı olarak tüketebilirsiniz.

Balık ve Omega-3 Faydaları;

Araştırmalara göre balık yağı asitleri, kalp ve beyin sağlığı yanı sıra göz sağlığını da koruyabileceğini söylemektedir. Balık yemek göz sağlığımızı içinde faydalıdır.
Balık lezzetli ve doyurucu olması nedeni ile beslenme programımızda kolayca dahil edebileceğimi bir besin kaynağıdır. Balık tercih ederken kültür balıkları yerine denizde ki avcı balıkları tercih etmek daha doğru olacaktır. Denizlerde ki avcı balıklarda daha fazla omega-3 yağ asitleri bulunmaktadır. Bu tür balıklar doğal beslendiği için daha besleyici ve faydalıdırlar.

Özetle;

Haftada 2 kez deniz balığı tüketmek; Omega-3 yağ asitleri sayesinde; kalp, damar, beyin ve göz sağlığımızı korumak ve bu organlardaki hastalık riskini azaltmak için önemlidir. İçerisinde bulunan D Vitamini sayesinde; D vitamini eksikliğinden meydana gelen hastalıklardan da kendimizi korumuş oluruz. Eğer haftada en az 2 kez sağlıklı balık tüketme fırsatımız yoksa o zaman omega3- yağ asitlerini gıda takviyelerinden almamız gerekiyor.

Herbalifeline Omega-3

Herbalifeline ihtiyacını olan omega-3 yağ asitleri yönünden zengin içeriğe sahiptir. Herbalifeline kalbin, beynin fonksiyonlarına, normal görme yetisinin korunmasına ve kal trigliserit seviyesinin korunmasına katkıda bulunur. Herbalifeline sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmektedir.

Ağızda balık tadını engellemek için bileşimine kekik ve nane yağı bulunur. Herbalifeline vejetaryen jel kapsülleri kullanılarak kapsüllenmiştir.
Herbalifeline Omega-3 yağ asitleri kapsüllerinde 374 mg EPA, ve 250mg DPA omega-3 yağ asitleri bulunmaktadır. 1 kapsül ile kalbin, beynin norma fonksiyonları ile normal görme yetisinin korumasına yardımcı olur. Normal kan trigliserit seviyesinin korunması için günde 4 kapsül almak fayda var.

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment