Bağışıklık Sistemi

18 Mart 2020 Çarşamba

Korona günlerinde güçlü bağışıklık sistemi ön planda

Sağlıklı beslenmek, kaliteli uyku, aktif yaşam ve hijyen; dönemsel olarak değil süreklilik gerektirir...

Virüslere Karşı

2020 yılına dünyaca çok iyi başlamadığımızı bir gerçek. Depremler, yangınlar, savaşlar derken bir de salgın hastalık ile mücadele etmemiz gerekiyor. Keşke gelmeseydi dediğimiz korona virüs aslında bizlere bazı şeyler hatırlattı. Temizliğin ve sağlığımızın önemli. Bağışıklık sistemimizin güçlü olması. Bağışıklık sistemini salgın hastalıklara karşı sürekli güçlü tutmalıyız. Güçlü bağışıklık sistemi bizi hastalıkla mücadele ile sırasında güçlü tutacak tek şeydir. Korona virüs ölümlerinde gördüğümüz üzere, yaşlı ve bağışıklık sistemi zayıf kişiler yer almaktadır. Televizyonda çıkan haberleri izlerken bir doktorun; “dünyanı çeşitli yerlerinde henüz yaygınlaşmamış 5 milyon virüs var” cümlesi dikkatimi çekti. O yüzden sadece korona virüse karşı değil olabilecek her türlü sağlık tehdidine karşı bağışıklık sistemini güçlendirmeliyiz. Aslında yapmamız gerekenler son derece basit. Kaliteli uyku, sağlıklı beslenme, aktif yaşam ve hijyen.

Bağışıklık sistemini nasıl güçlü tutabiliriz?

Öncelikle sağlığımızın değerin bilmeliyiz? Bu olaya sağlığımızın değerini bilmediğinizi gösteriyor. Kaç kişi “benim bağışıklık sistemim bu duruma hazır?” diyebiliyor? Sağlığımıza ne kadar dikkat ediyoruz? Sağlık önce geliyor diyoruz ama günlük yaşamda yaptığımız işlerde sağlığımızı hep geri planda tutuyoruz. Unutmayın; en kolay ve ucuz tedavi hastalığı önlemek ve vücut direnci arttırmaktır. Yani güçlü bağışıklık sistemi.

Stresten uzak durun. Stres sağlığımızı tehdit eden faktörlerin başında geliyor. Hatta karar almak ve olaylar karşısında soğuk kanlı duruşumuzu da olumsuz yönde etkiyor. Stresini azaltacak hobiler edinin ve bol bol yürüyüş yapın.

Kaliteli uyku. Vücudumuzun sağlıklı, nitelikli ve kaliteli gece uykusuna ihtiyacı vardır. 5 satten az uyku bağışıklık sistemimiz olumsuz etkilemektedir.

Egzersiz veya spor yapın: Hiçbirini yapamıyorsanız sabah yarım saat yürüyüş yapın. Dinlenme molalarında dışarıda binanın yanında sokağınızın çevresinde birkaç tur atabilirsiniz.

Vitamin ve mineral alımına dikkat edin. Belli periyotlarda kan tahlili ile kontrol ettirin, eksikliklere hemen müdahale edin. Vitamin ve mineral desteklerini de kullanabilirsiniz.

Beslenmeyi öğrenin: Bugün hastalıkların büyük oranı beslenme kaynaklı. O yüzden sağlık öğünler ile sağlıklı beslenmeye özen gösterin. Bu konuda sürekli araştırma yaparak yeni bilgiler öğrenin. Öğünlerinizi düzenli ve sağlıklı hale getirin.

Haftada 2-3 kere omega -3 alımı için balık yiyin. Bazı kuruyemişler ve meyvelerde de omega3 bulunmaktadır. Bunlardan da faydalanmaya çalışın. Omega 3 yağ asitlerini dışarıdan alabileceğini kaliteli ürünler bulunmaktadır.

Su ve sıvı tüketimine dikkat edin. Günde 2-2,5 litre su tüketmeye özen gösterin. Su vücudumuzun ihtiyacı olan birinci besin kaynağıdır. Suyun önemi büyük.

İdeal kilonuzu ve yağ oranını öğrenin ve sizin için ideal değerlerin arasında kalmaya özen gösterin.

Meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketin bol suyla yıkadıktan sonra tüketin.

Hijyen ve Temizlik: Bağışıklık sistemini sağlam tutmak için temizlik ve hijyen de dikkat etmemiz gerekiyor. Virüsler, bakteri ve mikroplar hijyen olmayan yerlerde daha çabuk ürüyor ve yayılabiliyor. Sürekli temizliğimize dikkat etmemiz gerekiyor.

Tabi ki en önemlisi bütün bunları yaşam tarzı haline getirmek. Sağlıklı beslenmeyi, kaliteli uykuyu ve hijyeni bir dönem değil bir ömür yapılması gereken bir aktivitedir. Bu şekilde sağlıklı bir beslenme tarzı ile güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olursunuz. Güçlü bağışıklık sistemi sizi hastalıklar %100 korumaz ama vücuduna giren bir virüs, mikrop ve bakteri ile daha kolay mücadele edebilirsiniz. Ne kadar güçlü bir bağışıklık sisteminiz varsa o kadar kolay hastalıklarla mücadele edebilirsiniz.

Korona virüsü ile daha çok hayatımıza giren sağlıklı beslenme ve hijyen bir ömür boyu alışkanlık haline getireceğimiz vazifeler olmasını temenni ederim.

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment