3D Max: 2.Ders

04 Mart 2020 & Çarşamba

Animasyona giriş: Küre yuvarlıyoruz.

Bugün 3D-Max’de animasyonlara giriş yapacağız. Önce basit bir animasyon yaparak animasyon için temel komutlara girişi yapalım.

Bir yüzey üzerindeki küreyi hareket ettirip boşluğa düşüreceğiz. Öncelikle bir box oluşturuyoruz. Box Üzerine Sphere çiziyoruz. Box ve Shpere oluşturmak için burayı tıkalıyınız. Amacımızı bu küreyi zemin üzerinde hareket ettirmek. Sağ alta tarafta “Auto Key” (N) komutu var. Bu komuta bastıktan sonra çalıştığımız ekranın çevresi kırmızı çerçeve çıkıyor. Bundan sonra yapacağımız her eylem kaydediliyor.
Ekranın altında zaman çizelgesi var. Yapacağımız eylemleri kademe kademe yapacağız. Önce 0/100 yazan butonu biraz sağa çekerek işleme başlıyoruz.
Ben butonu 10 getirerek ilk işlemimi yapıyorum. Önce küreye hareket etkisi vermek için Rotate (E) ile biraz çeviriyoruz.(1) Sonra Move (W) ile bir miktar hareket ettiriyoruz.(2) Bu işlemi 10 birim zaman içinde hareketi vermiş oluyoruz. Bunu 20/100 30/100 …. İşlemleri tekrarlıyoruz. Birim zaman aralıklarını siz kendinize göre belirleyebilirsiniz. 
İşlem bittikten sonra sağ altta play animation komutu ile hareketi gözlemleyebilirsiniz.

Tabi yaptığımı animasyon şimdilik sadece 3DMax içinde izleyebiliyoruz.

Dışarıya vermek ve sunum yapabilmemiz için Render yapmamız gerekiyor.

Render Almak

Yaptığımız animasyonu sunum haline getirmek için video formatına çevirmemiz gerekiyor. Bunun için render yapmamız gerekiyor.
Üst menüsüden Rendering/Render Setup (F10) Seçtiğimizde yandaki menüden “Active Time Segment” seçeneğini seçiyoruz. Sonra Bu panelin en altına geliyoruz.

Alt tarafta “Render Output” başlığı altında dosyayı kayıt edeceğimi yeri ve dosya türünü seçiyoruz. Bunun için burada bulunan “Files” komutunu kullanacağız. Files komutu çalıştıdırdığımız gelen ekrandan animasyonumuzu nereye kayıt edeceğimizi ve dosya türünü belirtiyoruz. Video kaydı için .avi formatını seçiyoruz.

Bu işlemler bittikten sonra setup ekranın en altında “Render” komutunu çalıştırıyoruz. Animasyonumuz render edilmiş oluyor. Render olarak almış olduğu videoyu kayıt ettiğimiz yerde bulabilirsiniz.

Sonuçta aşağıdaki videodaki gibi animasyon elde etmiş olmalısınız. 
Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment